Pit & Fit

In 2022 gaan we samen aan de slag met een gezonde leefstijl met de campagne Pit & Fit. Want wie gezond leeft, zit lekkerder in z’n vel, is weerbaarder en heeft meer energie. Om je hiermee te helpen kunnen Crohn & Colitis NL-leden de gratis minicursus ‘Veerkracht en energie bij IBD’ volgen.

De minicursus is een 6-weken programma waarbij deelnemers via een wekelijkse e-mail tips en tricks ontvangen en exclusieve toegang krijgen tot Pit & Fit online workshops. Kortom, meer kennis en inzicht over een gezonde leefstijl met IBD. Je kunt je nu aanmelden voor de minicursus in het najaar 2022. Heb jij je al aangemeld? 

 

Gezonde leefstijl

Waarom organiseert Crohn & Colitis NL deze campagne? Als je IBD hebt, krijg je meestal medicijnen om jouw symptomen onder controle te krijgen. Veel mensen hebben baat bij medicijnen. Daarnaast is er steeds meer aandacht voor gezonde leefstijl en de gunstige invloed daarvan op IBD. Veel IBD’ers zijn op zoek naar praktische tips over een gezonde leefstijl: voeding, bewegen en ontspanning. We hopen je met Pit & Fit op weg te helpen om met kleine en soms grotere aanpassingen je leefstijl te kunnen verbeteren.

Shannen en Danny hebben de eerste minicursus gevolgd in maart-april 2022.

Meld je aan voor het najaar 2022

Pit & Fit minicursus ‘Veerkracht en energie bij IBD’

De Pit & Fit minicursus ‘Veerkracht en energie bij IBD’ gaat elke week in op een ander aspect van gezonde leefstijl. Deelnemers krijgen wekelijks een mail met informatie, tips & tricks en de online activiteiten van die week, die exclusief toegankelijk zijn voor deelnemers aan de minicursus.

Online activiteiten: exclusief voor deelnemers

Week 1 – Wat is gezonde leefstijl? De lancering van een podcast over gezonde leefstijl en IBD. De podcast kun je ook bekijken.
Week 2 – Voeding: online voedingsworkshop met Voeding Leeft (zie hieronder al een eerste recept)
Week 3 – Bewegen: online workshop Bewegen met IBD met personal trainer Wieteke van den Boogert
Week 4 – Balans: online workshop yoga en ademhaling met yogadocente Bethinda Fang
Week 5 – Hoe ga ik de gezonde leefstijl voortzetten: online workshop met IBD-coach Elda Dorren
Week 6 – Terugblik en vooruitblik (geen online activiteit)

Recept volle yoghurt met rood fruit en zelfgemaakt granola

Recept – Voorproefje week 2

Lekker en gezond je dag beginnen! Dat kan met het onderstaande ontbijtrecept van Voeding Leeft.

Tijdens de minicursus gaan we in week 2 koken met Voeding Leeft. Je krijgt drie lekkere recepten om mee aan de slag te gaan. En natuurlijk ook tips & tricks voor gezonde voeding. Nu al nieuwsgierig? Je kunt al met één van de recepten van Voeding Leeft aan de slag. Volle yoghurt met (diepvries) rood fruit en zelfgemaakte granola. In de video zie je hoe je het recept stap voor stap bereidt.

 

Bron: Voeding Leeft